Digitale keuzes cruciaal voor de toekomst

Xperit helpt klanten al ruim 15 jaar aan de beste ERP-oplossingen. Als onderdeel van Axelio ontwikkelt het zich als volwaardige digitale sparringpartner. “De digitale keuzes die je nu maakt, zijn cruciaal voor je toekomstige zakelijke succes”, vertelt directeur Lubbert van den Heuvel van Xperit.

hero pattern

Wij begrijpen de behoeftes van groothandels en handelsbedrijven. Dat is altijd ons startpunt.

Wij startten met Xperit in 2008. Alle Xperit-partners hadden veel ervaring met het ontwikkelen en implementeren van ERP-software voor groothandels en handelsbedrijven. We zagen destijds dat er veel consultants met applicatiekennis waren. Consultants met applicatiekennis én kennis van de business waren echter schaars. Dáár zagen wij de echte meerwaarde voor ons bedrijf. Wij laten de software zo scherp mogelijk aansluiten op de wensen van de werkvloer. Die praktijk- en klantgerichte manier van werken hebben we de afgelopen 15 jaar steeds verder ontwikkeld.

Wij leren van onze klanten, en vertalen de resulterende inzichten in nieuwe mogelijkheden.

Onze werkwijze bestaat vanaf het begin uit twee onderdelen. Wij helpen onze klanten om zoveel mogelijk uit de door Microsoft ontwikkelde ERP-software te halen, en ontwikkelen nieuwe software op basis van de best practices die we in de beroepspraktijk verzamelen. Wij begonnen al bij de start van ons bedrijf met de ontwikkeling van onze X-Trade applicatie. Gebruikers passen daarmee de door Microsoft ontwikkelde basis volledig aan op hun individuele voorkeuren en behoeftes. Zo gebruiken wij de inzichten uit onze samenwerking dus om onze klanten steeds effectiever te laten werken.

Lubbert van den Heuvel - Artikel2.jpg

Deze synergie verklaart ook waarom wij met veel klanten al jaren nauw samenwerken.

Wij stellen onze X-Trade applicatie exclusief aan onze klanten beschikbaar. Ze kunnen dat eenvoudig aanhaken via Microsoft Dynamics 365 Business Central . Microsofts ERP-software ontwikkelde zich afgelopen jaren van systeem tot cloudplatform. Dat heeft verschillende consequenties voor gebruikers. In de ‘app shop’ van het platform vinden ze nu bijvoorbeeld slimme applicaties voor gespecialiseerde toepassingen. Wij weten precies welke applicaties voor welke klant echte meerwaarde kan leveren, en werken nauw samen met een aantal bewezen ontwikkelaars.

Wij ontwikkelen ons steeds nadrukkelijker als digitale sparringpartner van onze klanten.

Wij helpen onze klanten steeds vaker met het maken van slimme keuzes op digitaal gebied. Primair zijn dat keuzes op het gebied van hun Enterprise Resource Planning. Die keuzes raken echter vaak elk onderdeel van het bedrijf. Dankzij ons groeiende inzicht in al die raakvlakken, adviseren we ook steeds breder. Het analyseren van datastromen wordt bijvoorbeeld steeds belangrijker. Maar welke data is er beschikbaar? Hoe maak je die data beschikbaar, en transformeer je die in waardevolle inzichten? Wij adviseren daarom ook over het gebruik van Microsofts complete platformaanbod.

Het maken van de juiste digitale keuzes is steeds belangrijker voor je toekomstige zakelijke succes.

Microsoft informeert zijn partners uitgebreid over de richting waarin het zijn platformen ontwikkelt. Wij hebben tegelijk ook jarenlange ervaring met het signaleren van kansrijke digitale ontwikkelingen. Met die kennis ontwikkelen we ook ene slimme toekomststrategie voor onze klanten. Zo helpen we klanten bijvoorbeeld met het gebruik van RFID-tags, om beter zicht te houden op hun voorraad. Of met het gebruik van BI-applicaties, waarmee ze de producten en categorieën die het meeste winst genereren scherp in beeld krijgen. Dat soort mogelijkheden vereist altijd de juiste IT-infrastructuur.

Lubbert van den Heuvel - Artikel.jpg

De kracht van het Microsoft cloudplatform ligt in het samenspel van de veelzijdige mogelijkheden.

Het is echter niet makkelijk om al die mogelijkheden naadloos samen te voegen. Belangrijke reden is vaak het gebrek aan centrale regie. Veel MKB-bedrijven werken met verschillende Microsoft-partners. Die hebben allemaal hun eigen specialiteit, en focussen daar logischerwijs ook vooral op. Ze hebben daardoor minder aandacht voor het samenspel met andere onderdelen van de IT-infrastructuur. Als de connectie tussen bijvoorbeeld je ERP-oplossing en je CRM-systeem niet optimaal is, presteren alle onderdelen echter slechter. Je gehele bedrijfsvoering kan daar zelfs serieus onder gaan lijden.

Xperit is onderdeel van Axelio. Onze Microsoft-diensten komen daardoor altijd naadloos samen.

Axelio is een groep gespecialiseerde Microsoft-partners. Elke partner brengt zijn unieke kennis, ervaring en oplossingen in. Naast de optimale ERP-software leveren we daardoor ook de best mogelijke oplossingen voor bijvoorbeeld customer engagement en business intelligence. Alle specialisten werken nauw samen met de dezelfde focus, en onder centrale regie. De klant heeft dus altijd één vast aanspreekpunt. Op die manier garanderen we niet alleen dat die klant de best mogelijke deeloplossing krijgt. We zorgen zo ook voor het best mogelijke totaalresultaat.

Lubbert van den Heuvel
Directeur
lvdheuvel@xperit.nl
0342-701040
Werk Slimmer, Sneller & Efficienter
Plan een afspraak

Laat een bericht achter en ik neem contact met je op. Ik kom graag bij je langs om de organisatie beter te leren kennen.