- 18-02-2021
- door Xperit
- | Nieuws
Groothandel All Care kiest voor Xperit Solutions

Vanaf dit nieuwe jaar kan Xperit Solutions All Care B.V. verwelkomen als nieuwe klant. Dit Veenendaalse groothandelsbedrijf in onder andere dispenserlijnen had sterk de behoefte om haar bedrijfsautomatisering te optimaliseren.
Over All Care
All Care is onder andere producent als leverancier van unieke dispenserlijnen. Accessoires waarmee sanitaire ruimten stijlvol en functioneel kunnen worden ingericht. Kunststof accessoires voor omgevingen waarin vooral functionaliteit en efficiency tellen, maar ook exclusieve RVS lijnen die stijlbewuste opdrachtgevers en hun architecten uit het hart zijn gegrepen.
Daarnaast, als groothandel voor sanitair accessoires met een sterk dienstverlenend karakter, is de focus van het bedrijf inmiddels opgeschoven naar de huidige rol als ‘adviserende toeleverancier’ voor diverse branches zoals: scholen, de zorg, industrie, horeca, kantoren en publieke ruimtes.
Verder is zij de exclusieve leverancier van de vernieuwde versie van de UNTOUCHABLE kraan. Ook hebben zij een specialistisch handhygiëne-concept, tot stand gekomen in samenwerking met de 2 grootste fabrikanten en leveranciers van hygiëneproducten en dispensers in Europa.
Keuze voor Microsoft Dynamics 365 Business Central
All Care maakte gebruik van een verouderd boekhoudpakket wat niet meer voldeed aan de bedrijfsvoering en niet toekomstbestendig was. Dit werd voor All Care snel duidelijk toen de Covid-19 pandemie toesloeg en de vraag naar hun producten exponentieel toenam. Sjan Bogert, Bedrijfskundig Specialist van All Care: ‘’Wij wilden graag één integrale oplossing voor de optimalisatie van al onze bedrijfsprocessen. Al snel kwamen wij erachter dat o.a. de gebruiksvriendelijkheid van Microsoft Dynamics 365 Business Central ons de juiste oplossing kon bieden’’.
Selectie op basis van doelstellingen
Na een intensieve en effectieve selectieprocedure heeft All Care gekozen voor Xperit Solutions. Ronald Evers, Sales Consultant bij Xperit: ‘’Na een aantal goede en constructieve gesprekken, referentiebezoeken en demo’s konden wij de mensen binnen All Care ervan overtuigen dat onze oplossing precies aansloot bij de behoefte die leefde binnen deze organisatie. Daarnaast passen onze bedrijven qua cultuur heel goed bij elkaar”.
Sjan Bogert gaat verder: “binnen All Care zijn er drie doelstellingen die wij willen behalen met het nieuwe ERP-systeem:
- Kostenbesparing door handmatige processen te automatiseren en te stroomlijnen
- Productiviteit van medewerkers verhogen
- Optimaliseren van de klantprocessen: automatisering orderverwerking (d.m.v. EDI)
Wij zijn ervan overtuigd dat de oplossing die Xperit ons heeft aangeboden deze doelstellingen kan invullen”.
Totaaloplossing
De totale oplossing bevat onder meer de integrale bedrijfsoplossing van Microsoft Dynamics 365 Business Central en diverse componenten vanuit de door Xperit ontwikkelde X/Suite. Deze X/Suite is een verzameling van branchespecifieke functionaliteiten voor groothandels- en productiebedrijven.
All Care gaat daarnaast ook werken met diverse Apps voor o.a. barcode scanning, communicatie met vervoerders middels ShipIt, Advanced Intercompany, OCR verwerking van documenten en het automatiseren van het proces van handmatig verzenden van rapporten. Op termijn is de planning dat er ook integraties met diverse webshops en Business Central worden gemaakt.
Samenwerking
Sjan Bogert: “De expertise en het luisteren naar onze pijnpunten en de daarop volgende oplossingsrichtingen die Xperit aanbood, zorgde bij ons voor zeer veel vertrouwen in Xperit. Daarbij zijn het ook echt aardige mensen die niet alleen naar de zakelijke kant kijken”.
Vanaf januari is Xperit al bezig haar expertise in te zetten om voor All Care de juiste oplossing te implementeren. Op naar een zeer goede en prettige partnership tussen de prachtige bedrijven!