Tijdwinst en verbeterde service

Maegis is een groothandelsspecialist in signmaterialen. Als leverancier van een brede reeks Europese kwaliteitsproducten bieden zij een breed assortiment aan printoplossingen. Zij wilden de webshop gebaseerd op Magento koppelen aan de ERP-oplossing. De ervaringen tot nu toe: tijdwinst en we merken dat we goede service kunnen leveren.

hero pattern

Webshop koppelen met Microsoft NAV ERP

Webshops zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Tegenwoordig bestelt vrijwel iedereen online. Vooral in de tijd van het thuiswerken is het aantal bestellingen via webshops extreem toegenomen. Hoe mooi zou het zijn het ERP-systeem te verbinden met uw eigen webshop? Automatisch afboeken van de voorraad en alle orders bij elkaar, dit kan met X/Commerce van Xperit en is geïmplementeerd bij Maegis.

Direct verkopen vanuit NAV ERP

Maegis maakt gebruik van een Magento webshop welke is gekoppeld aan Microsoft Dynamics NAV. Vanwege het brede productassortiment heeft Maegis X/Commerce van Xperit in gebruik, de add-on om Microsoft Dynamics NAV te koppelen aan een webshop. X/Commerce bestaat uit 2 onderdelen:
  1. X/Connect – hiermee wordt de communicatie tussen NAV ERP (of Business Central ERP) en de webshop verzorgd.
  2. X/PIM – functionaliteit binnen NAV ERP (of Business Central ERP) om o.a. alle relevante productinformatie vast te leggen.

Eigen productcatalogus

Kenmerkend voor webshops is dat er behoefte is aan meer en andere gegevens per artikel t.b.v. de presentatie van artikelen in een productcatalogus en op de productpagina’s binnen de shop. Denk hierbij aan:
  • Uitgebreide (commerciële) omschrijvingen inclusief opmaak
  • Meerdere productafbeeldingen.
  • Flexibele productkenmerken afhankelijk van type product.
  • Uitgebreide groepsstructuur t.b.v. opbouw productcatalogus.
  • Vast leggen up-sell/cross-sell opties.

Om het onderhoud van productgegevens op één plaats te kunnen concentreren bevat X/PIM extra velden en functies waarmee het volledige beheer van artikelgegevens binnen Microsoft NAV kan plaatsvinden. Er is voor dit doel geen extern Product Information Management (PIM) systeem nodig. Door deze koppeling met het ERP is er altijd realtime informatie beschikbaar over de voorraden en kan de snelle levering die Maegis hanteert beter worden nagekomen. Een groot voordeel van het op één plek bijhouden van de artikelgegevens.

Maegis - pand - breed.jpg

Door de koppeling van het ERP met de Magento webshop verloopt de orderinvoer een stuk sneller. Alles gaat automatisch en de orders komen direct in Microsoft Dynamics NAV te staan. Geen handmatige invoer meer van verkooporders en dus een vermindering van fouten.
Lindy Nieuwhuis

Koppeling met Pay.nl

Maegis verstuurt ook artikelen, welke achteraf betaald worden. Afhankelijk van de betaalconditie van de klant (en order) wordt er een betaallink op de digitale factuur getoond. Bij het drukken op deze betaallink, wordt er automatisch doorverwezen naar een betaalterminal zodat hun klant verder niets meer hoeft in te voeren. Het bedrag en de omschrijving kloppen dus direct. Deze functionaliteit heeft Xperit ontwikkeld en geïmplementeerd bij Maegis met een automatische koppeling met Pay.nl. Deze koppeling is werkend binnen zowel Microsoft Dynamics NAV als Business Central.
Lubbert van de Heuvel
Managing Director
lvdheuvel@xperit.nl
0342-701040
Wil jij slimmer, sneller en efficiënter werken?
Plan een afspraak

Laat een bericht achter en ik neem contact met je op. Ik kom graag bij je langs om de organisatie beter te leren kennen.

Xperit bouwt schaalbare, toekomstbestendige en bewezen ERP-oplossingen op een fundament van Microsoft Cloud technologie en op basis van jarenlange ervaring met groothandels. Xperit is Official Microsoft Solution Partner en onderdeel van Axelio.

Contactgegevens

© 2024 Xperit. All rights reserved
Wij maken gebruik van cookies. Door gebruik te maken van de site stem je hiermee in.