Maegis

 
 
 

Maegis koppelt webshop met Microsoft NAV ERP, orderinvoer verloopt een stuk sneller

Webshops zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Tegenwoordig bestelt vrijwel iedereen online. Vooral in de tijd van het thuiswerken is het aantal bestellingen via webshops extreem toegenomen. Hoe mooi zou het zijn het ERP-systeem te verbinden met uw eigen webshop? Automatisch afboeken van de voorraad en alle orders bij elkaar, dit kan met X/Commerce van Xperit en is geïmplementeerd bij Maegis.

 
 
 

Artikelen direct vanuit NAV ERP verkopen via Maegis webshop 

Maegis is specialist in signmaterialen. Als leverancier van een brede reeks Europese kwaliteitsproducten bieden zij een breed assortiment aan van kleurfolie, printmedia, transfermaterialen, presentatiesystemen en printers tot wel 3,2 meter breed. Voor hun geleverde machines biedt Maegis ook support.

Maegis maakt gebruik van een Magento webshop welke is gekoppeld aan Microsoft Dynamics NAV. Vanwege het brede productassortiment heeft Maegis X/Commerce van Xperit in gebruik, de add-on om Microsoft Dynamics NAV te koppelen aan een webshop. X/Commerce bestaat uit 2 onderdelen:
1.    X/Connect – hiermee wordt de communicatie tussen NAV ERP (of Business Central ERP) en de webshop verzorgd.
2.    X/PIM – functionaliteit binnen NAV ERP (of Business Central ERP) om o.a. alle relevante productinformatie vast te leggen.

 
 
 

Uitgebreide productcatalogus

Kenmerkend voor webshops is dat er behoefte is aan meer en andere gegevens per artikel t.b.v. de presentatie van artikelen in een productcatalogus en op de productpagina’s binnen de shop. 
Denk hierbij aan:

  • Uitgebreide (commerciële) omschrijvingen inclusief opmaak t.b.v. presentatie binnen de shop.
  • Meerdere productafbeeldingen.
  • Flexibele productkenmerken afhankelijk van type product.
  • Uitgebreide groepsstructuur t.b.v. opbouw productcatalogus.
  • Vast leggen up-sell/cross-sell opties.

Om het onderhoud van productgegevens op één plaats te kunnen concentreren bevat X/PIM extra velden en functies waarmee het volledige beheer van artikelgegevens binnen Microsoft NAV kan plaatsvinden. Er is voor dit doel geen extern Product Information Management (PIM) systeem nodig. Door deze koppeling met het ERP is er altijd realtime informatie beschikbaar over de voorraden en kan de snelle levering die Maegis hanteert beter worden nagekomen. Een groot voordeel van het op één plek bijhouden van de artikelgegevens.

 
 
 

Snelheid, gemak én service

 “Door de koppeling van het ERP met de Magento webshop verloopt de orderinvoer een stuk sneller. Alles gaat automatisch en de orders komen direct in Microsoft Dynamics NAV te staan. Geen handmatige invoer meer van verkooporders en dus een vermindering van fouten.” Aldus Lindy Nieuwhuis, marketing executive bij Maegis. “Veel webshops kenmerken zich door een beperkte service. Wij ervaren veel tijdwinst en we merken dat we goede service kunnen leveren en klantgericht kunnen handelen.”

 
 
 

Automatische koppeling met Pay.nl

Maegis verstuurt ook artikelen, welke achteraf betaald worden. Afhankelijk van de betaalconditie van de klant (en order) wordt er een betaallink op de digitale factuur getoond. Bij het drukken op deze betaallink, wordt er automatisch doorverwezen naar een betaalterminal zodat hun klant verder niets meer hoeft in te voeren. Het bedrag en de omschrijving kloppen dus direct. Deze functionaliteit heeft Xperit ontwikkeld en geïmplementeerd bij Maegis met een automatische koppeling met Pay.nl. Deze koppeling is werkend binnen zowel Microsoft Dynamics NAV als Business Central. 

Meer weten over X/Commerce of koppelingen met payment providers? Neem gerust contact met ons op!