Referentie Microline: “Xperit hoef je niets uit te leggen”

‘Xperit zorgde voor rust’

Microline in Amersfoort lijkt een kleine onderneming, maar niets is minder waar. Het bedrijf bedient Europa, Afrika en het Midden-Oosten van instrumentarium voor de operatiekamer. Microline maakt daarmee onderdeel uit van een wereldwijd opererende multinational met een enorme groeimarkt van 20% per jaar.

Uitdagingen
“We lijken klein, maar binnen ons bedrijfsproces staan we dagelijks voor complexe internationale uitdagingen”, zegt Caroline Prommenschenckel. “We vallen namelijk onder een Amerikaans moederbedrijf. Dat is op haar beurt weer eigendom van een Japanse multinational. We moeten dus voldoen aan allerlei eisen en regels wereldwijd. Dan kun je niet zonder een zeer accuraat ERP.”

Zoektocht
“Na een behoorlijke zoektocht kwamen we terecht bij Xperit. Tot die tijd ging er veel mis op ERP-gebied. Xperit zorgde dat er eindelijk rust kwam op dat front.” Microline stapte onder begeleiding van Xperit over op Microsoft Dynamics NAV. Daarmee krijgen gebruikers de specifieke functionaliteiten die ze voor hun werk nodig hebben.

Vlag en wimpel
Prommenschenckel: “Verschillende valuta, dagkoersen en regelgeving maken onze bedrijfsprocessen complex. Anderen kregen het niet voor elkaar om dat goed te regelen, maar Xperit is met vlag en wimpel geslaagd.”

Betrokken
Het succes van de samenwerking zit volgens Office Manager Alcwin Többen in de betrokkenheid van Xperit. “We hoeven hen niets uit te leggen. Ze zijn zeer snel van begrip. Xperit is op zo’n hoog niveau betrokken dat ze al onze logistieke processen kennen. Het is een partnership waarbinnen écht meegedacht wordt. Dat is precies wat we nodig hadden.”