• 18-06-2020
  • door Xperit

Starten met een nieuwe baan in corona tijd, hoe is dat eigenlijk?

Starten met een nieuwe baan in corona tijd, hoe is dat eigenlijk?

We vragen het Koen Veenstra, nieuw binnen Xperit als functioneel consultant.

“Na weken toegelicht te hebben dat mijn nieuwe baan per 1 april toch echt geen flauwe grap was, was het op 1 april daadwerkelijk zover. De start ging eigenlijk heel soepel, de auto werd keurig voor de deur afgeleverd waardoor ik de volgende dag naar kantoor kon om een laptop en andere bedrijfseigendommen op te halen. Het kantoor was, afgezien van backoffice manager en ik, uitgestorven..”

Lijkt me een vreemde ervaring?

“Het deed me ergens denken aan een paar dagen eerder toen ik mijn spullen ging inleveren bij mijn vorige werkgever. Het pand waar gewoonlijk toch al snel zo’n 600  mensen werkten, was verlaten. Na korte bezoeken aan de receptie en de ICT-afdeling ging de draaideur achter me dicht. Een raar afscheid.“

Hoe was je start bij Xperit?

“Persoonlijk vond ik het nog wel spannend hoe men bij Xperit, gelet op de onzekere toekomst, stond tegenover mijn komst. Natuurlijk zou ik beginnen met een inwerktraject en niet direct zelfstandig grotere projecten doen maar ik kon me best indenken dat mijn komst toch uiteindelijk te zwaar op de begroting zou drukken. Gelukkig werd ik hierin vrij snel gerust gesteld dat ik nog steeds van harte welkom was.
Mijn eerste week als functioneel consultant begon gelijk met een online training over de basis van het Microsoft D365 Business Central pakket. Met een kleine groep van 5 consultants en 1 trainer werkte dit eigenlijk uitstekend. 
Na de weken erna nog verder in het ERP-pakket verdiept te hebben en een aantal kennismakingen via Microsoft Teams, werd het verlangen naar een praatje bij de koffieautomaat toch steeds groter.

Hoe is het nu met je Koen?

“Inmiddels is het kantoor in Barneveld met stickers, desinfectiezuilen en ‘spat’-schermen er klaar voor om zijn functie te dienen. Terug naar ‘normaal’ zal het nog lang niet zijn, maar het in het echt zien van je nieuwe collega’s (al dan niet door plexiglas) is al een verademing!”

Hoe ziet komende tijd er voor je uit?

“De komende periode ga ik mij voornamelijk richten op een aantal focusgebieden. Ten eerste houd ik me bezig met webshopkoppeling, waarmee een koppeling gemaakt wordt tussen Business Central en de webshop van klanten. Daarnaast ben ik me aan het verdiepen in de Power BI tool van Microsoft, waarmee data en rapportages eenvoudig inzichtelijk worden. Ook ben ik bezig met het testen van enkele door Xperit gebouwde extensies.”

Xperit is in ieder geval blij met Koen en we gunnen hem leuke projecten en veel werkplezier binnen ons team!