• 21-01-2021
  • door Lubbert van den Heuvel

Een terugblik op 2020

Een terugblik op 2020

Terugkijkend op het jaar 2020 komt het beeld van de achteruitkijkspiegel in mij op. De achteruitkijkspiegel, onmisbaar in de auto. Het instrument waarmee je kijkt wat er achter je gebeurt om vervolgens de juiste beslissingen te nemen voor hetgeen voor je gebeurt.

Een leerzaam jaar

Zo kijk ik ook terug op jaar 2020. Een bijzonder jaar. Een jaar om snel te vergeten, zeggen sommigen. Wat mij betreft ook een leerzaam jaar. Leerzaam voor mij persoonlijk, maar ook voor onze organisatie en ik durf wel te zeggen voor de samenleving.
Mijn opa zei mij eens “het is maar goed dat je aan het begin van het jaar niet weet wat het jaar je gaat brengen”. Het jaar 2020 heeft ons zeker het nodige gebracht waar we niet op hadden gerekend. De coronapandemie, van een intelligente lockdown naar iets meer ruimte en vervolgens een nog strengere lockdown. Nu hangt ons zelfs een avondklok boven het hoofd.
Dat doet iets met ons mensen! En los van het feit dat het ons iets doet heeft het grote gevolgen voor ons allemaal, zowel persoonlijk als zakelijk.  

Dankbaar

Als Xperit zijnde mogen we toch met dankbaarheid terugkijken op het achterliggende jaar. Ja, we hebben de effecten van de coronacrisis en lockdown ervaren, maar deze hebben niet direct tot grote gevolgend geleid. Een aantal van onze medewerkers is door het jaar heen getroffen door het virus, maar zoals het er naar uitziet niet met blijvende gevolgen. Ook wij hebben geleerd om meer thuis te werken en via online meetings onze afstemming te hebben. Mooi om te zien hoe Microsoft ook op deze situatie heeft ingespeeld en in korte tijd een aantal verbeteringen in een product als Teams wist door te voeren.

Vooruitkijken

Enkele medewerkers hebben onze organisatie verlaten, de ontstane vacatures konden we snel invullen moet goede en capabele nieuwe medewerkers. Verschillende lopende salestrajecten werden uitgesteld, maar bij bestaande klanten ging het werk ‘gewoon’ door en ondanks de crisis mochten we toch ook nieuwe klanten verwelkomen.
Ook in het jaar 2021 zal corona, en alles wat daarmee samenhangt, ons land nog wel een tijdje beheersen. Vanuit Xperit doen we onze uiterste best om u op de juiste te wijze te blijven ondersteunen bij het gebruik van de Microsoft Dynamics NAV en Business Central software.

'Slechte teams hebben het nodig op dezelfde plek te werken, goede teams kunnen samenwerken'
                                                                                                         (Simon Sinek)

Als het jaar 2020 één ding heeft bewezen dan is het wel dat op afstand werken geen belemmering hoeft te zijn voor de samenwerking met onze klanten. 
Wij gaan er voor om ook in 2021 met onze (toekomstige) klanten een goed team te vormen!